単語や熟語を覚えるとき、英文の中でおぼえると、大いに役立ちます。単語ばかりではなく、イディオム、文法事項まで、おぼえられるし、おぼえた文は、英作文をする時にも役にたちます。たとえば、
英単語集 超革命 WAO! (鈴木陽一・著 東京コア)という本には、
一般の消費者は量よりも質を選ぶ。
Consumers at large prefer quality to quantity. という文がのっていますが、
→続きを読む。
──────────────────────────────
例題――Japan's statesmen were well-respected by the population at large. [獨協大]
(1)一般の (2)限られた (3)すべての (4)熱心な
──────────────────────────────
例題――衝動
(1)garbage (2)impulse (3)grace
──────────────────────────────
例題――■
単語
──────────────────────────────
例題――
I imagine his collection is pretty valuable. [中部大]
(1)attractively (2)fairly
熟語
──────────────────────────────
例題――The writer often comes ( ) with exciting mysteries. [明海大]
(1)up (2)down
コロケーション
──────────────────────────────
例題――昨晩遅くだれかが私に電話をかけてきて、それから番号違いであると謝った。
Late last night someone telephoned me and then apologized for getting the ( ) number. [千葉工大]
(1)bad (2)mistaken (3)incorrect (4)wrong
──────────────────────────────
例題――次の(A)と(B)の( )に同じ語を記入して各英文の意味が通るようにしなさい。
(A) He is a gentleman in every ( ) of the word.
(B) I have no ( ) of smell after I had a cold. [中央大]
──────────────────────────────
例題――The city introduced a new system for processing waste that ( ) water for recycling. [立命館大]
(1)destroys (2)drinks (3)extracts (4)sprays
──────────────────────────────
例題――The only way to ( ) the racial problem is by means of education. [日本大]
(1)set (2)effect (3)solve (4)get
──────────────────────────────
例題――Looking after children is no laughing matter. [中部大]
(1)a difficult matter (2)an easy matter (3)an enjoyable matter (4)an exciting matter
レベル10まで終了したかたは、ゲストブックに登録してください。