大学別語句整序問題

語句整序問題(出題大学) 自分で解いてみる
(1)
Dan: How did your health check go?
Mike: Not bad, but the doctor (advised / exercise / get / me / regular / to). [センター 2014本]

(2)
彼の言葉に疑いの余地はないが、彼を信じない人もいる。
Though there (about / doubt / for / is / no / room) his words, some people don't believe him. [近畿大学 2009-1/25]

(3)
スミスさんはその問題に関して、はっきりした説明をしてくれませんでした。
Mr. Smith didn't give us a clear (explanation / problem / of / the). [駒澤大学 2008 2/5]

(4)
健康が他の何よりも大切であることは言うまでもない。
It (anything / goes / health / important / is / more / saying / than / that / without) else. [青山学院大学(経済) 2008]

(5)
空港について初めてパスポートがないことに気づいた。
(arrived / at / I / it / that / the airport / until / wasn't) I noticed my passport was missing. [金沢工業大学(工) 2013]

(6)
チーム医療の考え方は、どの医療専門家も一人では、複雑な問題を抱える患者を適切に取り扱うのに十分な技術や知識を持っていないという認識の高まりから生じた。
The concept of team medical care has arisen from the growing (has / medical / no one / or knowledge / professional alone / properly handle / realization / sufficient skills / that / to) a patient with complex problems. [北里大学(医)2013]

(7)
神経外科医(neurosurgeon)は子音が欠陥のある薬物(defective drug)と関連があるかどうかを決定するたえめに痛い(remains)を調べた。
A neurosurgeon (to determine / the remains / the death / was / if / linked / examined) to defective drugs. [杏林大学(保健) 2003]

(8)
彼女はよく頑張ったので今のようになれたのだ。
Her hard (made / work / what / she / her) is today. [九州産業大学(経営) 2013]

(9)
発音は、書かれたものより話しことばと関連しているということを覚えておくのは重要です。
It is important (associated / is / pronunciation / remember / speech / that / to / with) rather than writing. [京都女子大 2013]

(10)
日本人を理解しようと思えば、ある程度、日本の歴史的背景を知る必要がある。
To understand the Japanese, (something / must / background / know / about / historical / their / one). [関西学院 2014]

(11)
Recent climate changes are affecting (where / but / only / live / not / animals / also) how they live. [芝浦工業大学 2014]

(12)
In such a situation many factors (taken / must / consideration / be / into). [西南学院大学 2014]

(13)
資格を取らなくても、人生で偉大なことは達成できる。
(achieve / in / without / you / great / life / can / things) qualifications. [東北学院大学]

(14)
(you / matter / says / what / he / no / to), don't believe him. [獨協大学]

(15)
そのスーツきまってるね。
(terrific / you / look / that / in) suit. [玉川大学 2007]

(16)
警官は不注意な運転をしないように注意した後でジェーンを放免した。
The police officer let Jane go after (to / her / he / warning / not / drive) carelessly. [千葉工業大学] 不要な1語を書きなさい。

(17)
この法律によって、誰であろうとアルコールを買うことは違法になった。
This law made (buy / for / to / illegal / anyone / it) alcohol. [中央大学 2014]

(18)
その計画には大いに改善の余地があると言う人もいる。
Some people claim that (is / there / for / much / improvement / room) in the plan. [中京大学 2013]

(19)
ちょっと頭が痛いので、今日は外出したくないな。
I have a slight headache, (going / I / feel / out / so / like / don't) today. [東京経済大学 2013]

(20)
私が図書館で見つけた三冊の中では、これが一番いい。
This is (found / of / I / the three books / in / the best) the library. [東邦大学 2014]

(20)
彼は強風で帽子を飛ばされた。
He (by / off / his / hat / had / blown) the strong wind. [東洋大学 2014]

(21)
ある鎮痛薬を飲み過ぎると重症になることがある。
Taking (of / certain / relievers / too / pain / much) can lead to serious injury. [日本大学 2013]

(22)
I have seen many powerful works of art over the years, but there is (impressed / me / one / painting / particular / that) more than any other. [文教大学 2013]

(23)
彼は外国語を学ぶのは簡単だと思っているようだ。
He (is / it / seems / think / to) easy to learn a foreign language. [佛教大学 2013]

(24)
ロンドンまで飛行機でどれくらいの時間がかかると思いますか。
How long do you (gt / take / it / think / to / will) to London by airplane? [広島修道大学 2014]

(25)
この本を読めば、19世紀における教育がどのようなものであったかがわかる。(1語不要)
This book (was / what / like / education / us / read / shows) in the nineteenth century. [福岡大学 2008]

(26)
我々が考えていたよりもはるかに後になって、人間は火を使うことを習得したのかもしれません。
Humans (fire / have / later than / mastered / may / much / using) we thought. [武庫川女子 2013]

(27)
彼女は今夜のパーティに来ないと思います。
I don't think (be / she / to / will / coming) the party tonight. [武蔵大学 2014]

(28)
彼がどうしてあんな愚かなことをしたのか、私にはわからない。
I don't see (thing / what / him / such / a / made / do / foolish). [名城大学 2013]

(29)
彼は何も言わなかったが、それが私をますます悲しくさせた。
He said nothing, (the / made / which / all / sorrowful / me / more). [酪農学園大学 2013]

(30)
おかしなことに誰もそのレストランがどこにあるのか知らなかった。
Strangely, none (knew / of / restaurant / the / us / was / where). [立命館大学 2014]

(31)
天気がかなり良くなっていたので、子どもたちを外で遊ばせた。
(having / with / bit / quite / weather / the / improved / a), I let the children go out and play. [龍谷大学 2013]

(32)
そのような大きな組織をきちんと機能させるには、規則をさだめなければならない。(不要語句1)
You have (a large / function / institution / properly / rules / such / to establish / to keep / to make). [帝京大学医学部 2011]

(33)
この国では20歳以下の人のタバコや酒は禁止です。
(smoke or drink / 20 years / not / to / under / of age / are / are / those / allowed) in this country. [昭和大学-医学部 2008]

(34)
The police are ready (whatever / do / to rescue / to / takes / it) the victims. [近畿大学医学部(推薦) 2008]

(35)
その薬はインフルエンザの症状が発現してから48時間以内に服用すれば有効である。
(the drug / the beginning of / when / flu symptoms / within 48 hours / effective / after / is / taken). [獨協医科大学医学部 2007]



1 / 2 / 7 / 150 /